Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.12.2012 09:13 - Ако утре (не) свърши светът
Автор: miasoul Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1830 Коментари: 3 Гласове:
6

Последна промяна: 20.12.2012 15:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Ако знаеш, че има макар и минимална вероятност утре да умреш барабар с всички, които обичаш, какво ще изпитваш днес?

Не ми казвай, че няма да се случи. Освен ако не си ясновидец, пророк или самият Автор на предопределенията. Иначе си просто смъртен, който няма никаква идея какво го очаква.

Когато за пръв път чух за предсказанието на маите, бях млада и бъдещето ми се струваше безкрайно. Набързо изчислих на колко години ще съм през 2012та и си казах: е, бива горе-долу, до трийсет и осем все ще съм се наживяла, най-хубавата възраст тъкмо ще е свършила... Да, ама не. Изобщо не съм се наживяла, а най-хубавата възраст тъкмо ми започна.

Затова ме е страх. Защото ако утре вземе да свърши светът, много прекрасни неща изобщо няма да се случат.

Ти не се ли страхуваш? Изобщо? Ако си приел философски мисълта, че един ден ще спреш да съществуваш, или си повтаряш, че няма смисъл да се тревожиш за неща, които не зависят от теб, затова си решил да посрещнеш предполагаемия край на света с достойно примирение, евала! Но ако

   просто се чувстваш безсмъртен, понеже още си млад, или

            си убеден, че нищо няма да се случи утре, защото си българин, а българите все си въобразяваме, че знаем всичко; или

            чисто и просто не ти пука, не обичаш да мислиш за кофти работи и толкова,

според мен е добре да се замислиш. Оставили сме нещата да се забатачат така мощно точно защото не се замисляме.

Този проблем няма ли кой да го реши, мама му стара! О, и аз мога да направя нещо по въпроса? Виж ти, не бях се замислял.

Абе на тия хора няма ли кой да помогне? Чакай, то и аз мога. Не бях се замислял.

А може би на планетата й е писнало от нас. Държим се с нея като безотговорни деца на добра и щедра старица. Ограбваме я, съсипваме я ежедневно. И пак не се замисляме.

Надявам се, че „краят на света” ще се окаже поредната медийна истерия. И че никой фанатик няма да се възползва от нея, опитвайки се да предизвика апокалипсис. Но би било жалко, ако на 22ри декември светът се събуди и си продължи постарому.

Имаме шанс да се замислим как и с кого бихме прекарали последния си ден. Това автоматично ще ни припомни какви сме, какво искаме от живота и кое ни е важно. Защото ако не намерим сила сами да се променим, все нещо ще ни накара. А нещата, които карат човек да се осъзнае, винаги са болезнено разтърсващи.

За мен единственото, което има смисъл да се върши до последно, е да правиш хората около теб щастливи. Ако утре краят на света вземе че се случи, ще съм го посрещнала подобаващо. Ако не, вече знам как да ценя живота.  

А ти?




Гласувай:
6


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. vilish - А може би на планетата й е писнало от нас ...
20.12.2012 10:37
На тази планета хората вършим безумия и тя наистина вече се задъхва. Убедена съм, че по начало говоренето за това предсказание е знак да се замислим ... За какво живеем, кое ценим, какво ще оставим след нас. В личен план - все трябва да ни се случи нещо разтърсващо ( загуба, болест, друго) за да се осъзнаем. А колко е прасто да погледнем с усмивка човека до нас, да сме благодарни за всичко, което ни се дава, колкото и малко да ни изглежда ...
цитирай
2. miasoul - vilish - благодаря за това мнение
20.12.2012 14:23
то доизказва моето. дано повече хора го осъзнаят.
<3
цитирай
3. vilish - дано повече хора го осъзнаят... :)
20.12.2012 16:26
Аз въпреки всичко съм оптимист!
Хубава, топла и споделена вечер!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: miasoul
Категория: Изкуство
Прочетен: 137719
Постинги: 54
Коментари: 169
Гласове: 488
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031