Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.09.2015 11:17 - За да властва тарикатщината, достатъчно е
Автор: miasoul Категория: Други   
Прочетен: 1422 Коментари: 2 Гласове:
4

Последна промяна: 10.10.2015 15:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Паля, значи, колата и тръгвам да маневрирам на заден. Пред нас се пресичат четири улици, всяка с неин си наклон, а с маневрата, ща не ща, трябва да препреча първо долния край на нанагорнището, после горния край на нанадолнището без да чукна нито един от спрелите кой където свари возила на комшиите и техните гости. Който ме знае какъв съм шАфьор на градско, косата му вече да се е наглухарчила. А като добавя двете майки с колички, велосипедиста отдясно и още три-четири броя оптимисти, които ми пресичат траекторията при всяко гаснене на двигателя, лесно е да си представите на какъв огън се пека. В тоя ми ти момент по нанагорнището зад мен най-невинно слиза син голф тройка. Казвам нанагорнище, защото преди няколко месеца направиха тая улица еднопосочна и единствената позволена посока е от кръстовището нагоре. А голфът върви надолу. Тоест в насрещното. Побеснявам. Не ми е за пръв път. На двете отскоро еднопосочни улици край нашата къща редовно – повтарям, редовно! – виждам коли да се движат в забранената посока и това всеки път ме докарва все по-близо до ръба на избухването. Ей ся вече го изкачих. Ръба. Дърпам ръчната насред маневрата и почвам да викам. Нищо нецензурно, все пак дъщеря ми е в колата. Къде карате, бе хора, как може! Явно ръкомахам доста забележително, щом при затворен прозорец успявам да привлека вниманието на онези в голфа. Колата спира на метри от мен, жената зад волана ме гледа възмутено, мъжът до нея отваря вратата и се подава наполовина. Къв ви е проблема? Отварям и аз шофьорската врата – как къв! Карате в насрещното! На вас тва пречи ли ви нещо, пита той. Културен, иначе. Минават ми седем-осем мисли през главата: за правилата, за безопасността, за тясната улица, дето две коли се разминават на магия и/или молитва, и колко по-спокойно стана след промяната, и трябва ли някой, дето като вас е над закона за движение по пътищата, да блъсне ваш близък, за да се замислите дълбоко, па да вземе да ви светне, че знаците ги слагат, за да пазят хората. И от другите да ги пазят, и от тях си. Не знам кое да избера да кажа, просто се обръщам и посочвам знака. Син, квадратен, с бяла стрелка, сочеща нагоре. В тоя момент задната врата на голфа се отваря, подава се някаква с прясна прическа и виква към мен: А на теб кой ти е дал книжка, а? Кой ти я даде тая книжка, виж са как караш! Боже, възкликвам най-искрено, на мен ли кой ми е дал? Даже аз познавам знака за еднопосочно движение, а вие не го ли познавате? Искам да обясня, че тук няма място за мерене на... книжки, че не съм тръгнала бе хора да се правя на големия шофьор, изобщо даже, ама не е задължително да съм добър шофьор, за да настоявам, че правилата важат за всички, може и въобще да не съм шофьор, и пешеходец да съм, пак имам право да искам правилата да важат за всички... обаче не успявам да обясня, щото откъм нанадолнището вече ми бипкат две коли. След пет минути се сещам как можех да я затапя тая с изтърканата реплика. След още пет съжалявам най-вече, че си изтървах нервите. Изтърве ли си нервите човек, комуникация нанайци. Трябваше с най-спокойния глас на света да им кажа: Вижте сега, аз съм гола-вода шофьор, тепърва се уча, но това не променя факта, че вие карате в насрещното. Моля ви, престанете, за доброто на всички. Така можеше пък и да се замислят. Аз не вярвам, че хората масово са злонамерени тъпанари. Тия специално, дето не признават правилата за движение, са най-обикновени тарикати. Ако е така, една-две-три учтиви забележки на калпак би трябвало да са достатъчни. Да проверим, а?

Защото, за да властва тарикатщината, достатъчно е съвестните да не правят нищо.



Гласувай:
4


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. minevv - da
29.09.2015 12:38
da
цитирай
2. miasoul - :)
29.09.2015 13:58
minevv, и аз така смятам :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: miasoul
Категория: Изкуство
Прочетен: 137700
Постинги: 54
Коментари: 169
Гласове: 488
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031